Kan ik makkelijk parkeren?
Parkeren is gratis mogelijk op het Plein tegenover Contraste (P1, met blauwe kaart) en aan de achterkant van het Plein in de Van Alcmaerlaan (P2). Ook langs de Kerkstraat is een aantal parkeerplekken beschikbaar.
Hoe zit het met het openbaar vervoer?
Contraste is goed bereikbaar met de bus met vertrekpunt vanuit Leiden en Alphen a/d Rijn: Bus 183 stopt aan de rand van Hoogmade, circa 450 meter lopen naar Contraste.
Kan ik mijn boot aanleggen bij jullie?
Ja, wij beschikken over eigen aanlegplaatsen aan ons terras. Het is niet mogelijk om een aanlegplaats te reserveren.
Mag ik 's nachts bij jullie aan de kade overnachten?
Nee, voor overnachting op de boot verwijzen we je graag naar
Camping/Jachthaven de Freek, verderop in Hoogmade.
Is er ook een fietsenstalling?
Ja, wij hebben een fietsenstalling op eigen terrein, bij het tweede houten hekje, verderop langs de heg.
Is er een invalidentoilet?
Wie niet zo goed ter been is, kan bij ons met de traplift veilig de trap op en af om bij het toilet te komen.
Mag mijn hond mee uit eten?
De hond is van harte welkom op ons terras, binnen liever niet. Wil je jouw goed gemanierde hond toch meenemen? Laat het ons dan bij de reservering weten, dan kunnen we een geschikte tafel voor je vrijhouden die ver genoeg van onze open keuken af staat.
Waarom staat het Chef's menu niet op de site?
Onze ervaring leert dat als er geen menuomschrijving vooraf bekend is, gasten ook echt meer verrast worden. Regelmatig geven gasten aan daardoor nieuwe dingen te proberen en daar ook enthousiast van te worden. Dit maakt ons werk en jouw beleving zoveel leuker dat wij hier bewust voor kiezen.
Hoe vaak wisselt het Chef's menu?
Het menu wisselt op basis van de beschikbaarheid van ingrediënten: dit is soms dagelijks, soms wekelijks en soms zit er wat langer tussen.
Wat als ik iets niet lust?
Omdat we met 1 menu en een klein team werken zo verspillingsvrij mogelijk werken, is het niet mogelijk om op basis van smaakvoorkeuren aanpassingen in ons menu te maken. Het Chef’s menu is voor wie wel van culinair avontuur houdt!
Heb je een allergie of medische reden om iets niet te eten? Als je dit vooraf doorgeeft, kunnen we hier rekening mee houden. Als je al aan tafel zit, kunnen we hier niet meer in schakelen.
Twijfels? Bel even! 071-501 2220.
Kunnen jullie rekening houden met allergieën?
Ja, dat kan als we de allergieën vooraf weten. Omdat we met 1 menu en een klein team werken, kunnen we hier niet ter plekke in schakelen als je al aan tafel zit. Daarom maken we onderscheid tussen medische redenen en smaakvoorkeuren!
Heb je een allergie of medische reden om iets niet te eten? Als je dit vooraf doorgeeft, doen we natuurlijk ons best om hier rekening mee te houden. Even overleggen? Bel even! 071-501 2220.
Is het Chef's menu ook vegetarisch te bestellen?
Ja, we maken met plezier een vegetarisch menu voor je klaar. Superfijn als je deze wens vooraf doorgeeft dan kunnen we verspilling voorkomen.
Is het Chef's menu ook veganistisch te bestellen?
Nee, een veganistisch dieet matcht niet met de filosofie van onze keuken.
Hoe krijg ik een indruk van het Chef's menu?
Kijk voor een indruk van onze gerechten naar de foto’s op de site of volg ons op
Instagram.
Hebben jullie ook een menukaart?
Nee, wij werken duurzaam en zo goed als verspillingsvrij doordat we geen menukaart hanteren, maar alleen ons Chef’s menu serveren.
Kan ik ook alleen koffie of een borrel drinken?
Nee, wij serveren alleen lunch en diner.
Mag ik roken op jullie terras?
Nee, wij hebben een rookvrij terras.
Mag ik zelf mijn tafel kiezen?
Wij stellen voor je komst een tafelplan op. Het is niet mogelijk om hiervan af te wijken. Wie het eerst reserveert, krijgt de ‘mooiste’ tafel maar eigenlijk zijn natuurlijk alle tafels mooi!
Kan ik bij Contraste een feestje geven?
Dat kan! Wij verzorgen met plezier een feestje boordevol heerlijk eten en drinken. Neem gerust even contact op om de mogelijkheden te bespreken. Afwijkende openingstijden zijn altijd bespreekbaar.
Is er een jaarplanning?
Ja, die is er. Om onze service op peil te houden (en om vooral zelf lekker uit eten te kunnen gaan ;-)) zijn wij gesloten:
- Voorjaar: 27 april ’25 t/m 11 mei ’25
- Zomer: 10 augustus ’25 t/m 24 augustus ’25
- Herfst: 19 oktober ’25 t/m 2 november ’25
Kan ik mijn bruiloft vieren bij Contraste?
Ja, dat kan. Wij zijn een erkende trouwlocatie!
Lees er hier alles over.Verkopen jullie ook cadeaubonnen?
Ja! Wij verkopen onze eigen cadeaubonnen voor ieder gewenst bedrag. Neem gerust even contact op.
Accepteren jullie ook andere cadeaubonnen / restaurantcadeaukaarten?
Nee, wij accepteren alleen onze eigen cadeaubonnen.
Kan ik bij Contraste contant betalen?
Je kunt bij Contraste met pin of creditcard betalen. Uit veiligheidsoverwegingen accepteren wij geen contant geld meer.